mengapa saya inginkan broadband






PENGENALAN BROADBAND
Broadband berjanji memberikan mobiliti yang sebenar dan mencahayai serta mempercepatkan akses internet untuk pengguna-penggunanya sama ada mereka berada di rumah atau di mana-mana sahaja.
1. Broadband?
Ialah satu perkhidmatan internet jalur lebar y
ang mempunyai kelajuan yang tinggi.
2. Adakah streamyx itu broadband?
Ya. Streamyx adalah perkhidmatan broadband yang diperkenalkan oleh TMNet.


Saya INGINKAN broadband kerana:

Kelajuan broadband?




*mudah dibawa
~saya hanya memerlukan dua
aksesori sahaja untuk mengakseskan internet iaitu laptop [yang ingin dimenangi] dan broadband~
saya mula berjinak-jinak dengan internet apabila saya melihat ramai orang menggunakanya termasuk ayah saya dan seluruh keluarga saya,,
,,
jadi saya enggan ketinggalan dalam penggunaan teknologi yang amat sofistikated dan bermakna kepada diri ini!!


*globalisasi

dengan alternatif ini saya bukan seorang yang buta teknologi.
"katak di bawah tempurung" bukanlah perumpaan yang menggambarkan diri
saya yang mempunyai semangat inkuiri[ingin tahu] tinggi.
lagipun, broadband bukannya satu aksesori yang sukar untuk dikendalikan.
seterusnya, saya dapat mempelajari ilmu baru iaitu
cara-cara mudah untuk mengaplikasikan internet di dalam kehidupan ini melalui broadband hanya dengan memetik jari


*menjimatkan masa dan tenaga


Saya tidak perlu lagi bersusah payah pergi ke siber kafe untuk menggunakan internet bagi mencari maklumat dan secara atomatiknya saya dapat menjimatkan kos perjalanan. Justeru, dengan adanya broadband saya dapat mengambil inisiatif untuk menjimatkan kos.


0 comments: